Muzeum przyrody

 

Cześć, czołem!

 19.03.2024

Dziś odwiedziłam bardzo ciekawe muzeum przyrody.



Zdjęcie własne.

Najbardziej zachwyciły mnie w nim zwierzęta leśne i motyle, ale jak i również sam budynek.

Moim zdaniem budynek jest przepiękny. Najbardziej zachwycająca była jednak biała wieżyczka, która przez to przypomina mi budynek, który mógłby pojawić się w Łazienkach Warszawskich, w naszej stolicy.

Zainteresowało mnie to i doczytałam ze sam budynek tego muzeum to zabytkowy pałacyk z XIX w. w którego otoczeniu leży park, aż szkoda ze nie jest już piękna wiosna, lub piękna Polska złota jesień by można było zaobserwować jakieś krzaczki czy kwiatki.

 


Zdjęcie własne.

Będąc przy muzeum, widziałam przesłodkie, grubiutkie kotki. Jestem wielką fanką kotów dlatego też zwróciłam na nie uwagę. Jeden z nich miał piękne umaszczenie, był czarno rudawy, a drugi cały czarny. Kiedy przyszłyśmy wygrzewały się na słoneczku.

No więc z eksponatów jak już wyżej pisałam zachwyciły mnie zwierzęta leśne i motyle.

Ze zwierząt leśnych bardzo spodobał mi się zając, sama kiedyś posiadałam króliczka i to było bardzo fajne doświadczenie. Wiadomo, że królik to nie to samo co zając, bo różnią się budową ciała i tym ze jednak króliki są udomowione.

 


Zdjęcie własne.

W przywołanych zwierzętach leśnych spodobał mi się wielki łoś z którym każda z nas chyba zrobiła sobie zdjęcie.
Z pokazanych tam ryb, z koleżankami spodobał nam się sum (można by było przy otwartej szybie robić bardzo zabawne zdjęcia ) i również przy nim cykałyśmy sobie zdjęcia.
A z ptaków spodobał mi się jeden z gatunków sów, a dokładnej sowa uszata, wyróżniała się spośród pozostałych przesłodkimi uszami.

 


Zdjęcie własne.


Motyle które mi się spodobały miały przepięknie „pomalowane” skrzydła. Wiadomo również ze najbardziej znanym gatunkiem motyli jest rusałka pawik. Moim zdaniem najładniejsze skrzydła miał modraszek, ale znajdowało się tam więcej pięknych motyli takich jak paź królowej, czy cytrynek latolistek, a nawet bielinek kapustnik.

 


Zdjęcie własne.

Mam nadzieję, ze jako nauczycielka będę mogła zabrać kiedyś swoich wychowanków w takie fajne miejsce i pokazać im niektóre gatunki zwierząt których kiedyś może zabraknąć.

Bardzo polecam to miejsce! Wybierzcie się kiedyś! 

Pozdrawiam i zapraszam do poprzednich i następnych postów!

 

 

Komentarze

Popularne posty